We found our home! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anouk Baalen - WaarBenJij.nu We found our home! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anouk Baalen - WaarBenJij.nu

We found our home!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 September 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Om het thuis-plaatje af te maken, hebben we een vast verblijf gevonden voor 2 maanden, nemen we yoga lessen aan de overkant en (gratis) salsa lessen op woensdag. Ons nieuwe kamertje ligt in de aller-leukste backpackers straat van yogja. Verder heeft het een mooi zwembad, airco, wifi en een lieve mini-eigenaresse (kleiner dan ik). Natuurlijk ligt het zwembad niet op het dak met uitzicht over heel de stad, dus genieten we de laatste dagen nog even van ons veel te luxe hotel.

Ook hebben we vandaag kennis gemaakt met de universiteit. Hier verschenen we fashionably-late nadat we op z'n Indonesisch heel de campus door zijn gestuurd. Het werkt hier namelijk zo: als je de weg vraagt zullen ze nooit zeggen 'ik weet het niet' of 'nee' maar je net zo lang helpen tot het ze het wel weten. De lokale bevolking zien de westerse blanke mensen vaak als hun 'meerdere'.

Zo wilde Denise een taxi-chauffeur een flesje water aanbieden. De arme man dacht dat hij het flesje voor haar moest vasthouden. Als we zitten te eten worden er stiekem foto's gemaakt. En ook op de campus, die het meest doet denken aan de 'Mean Girls' films, werden we giechelend aangestaard.

Morgen gaan we voor het eerst naar stage. Ik kan niet wachten om die lieve kindjes te zien. We moeten ontzettend goed luisteren naar hetgeen wat de leerkrachten van ons willen, omdat ze namelijk altijd ja zeggen op de dingen die wij aanraden. Ik denk dat dit een van de grootste obstakels zullen zijn voor ons project. Een ander groot obstakel zal zijn dat we om 7.30 aanwezig moet zijn op de scholen. Iedereen die me een beetje kent weet hoe lastig dit gaat worden.....

Voor nu nog 1 laatste aflevering van Games of Thrones en naar bed dromen over een boterham met oude kaas, wijn, jointjes en een goed werkende wifi. Sweet dreams!

ps: Dankjewel broertje voor de harde schijf, ik voel me overal thuis :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 7747

Voorgaande reizen:

18 September 2013 - 09 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: