Roy - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anouk Baalen - WaarBenJij.nu Roy - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anouk Baalen - WaarBenJij.nu

Roy

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 September 2013 | Indonesië, Jogjakarta

We beginnen steeds meer mensen te kennen en te realiseren dat deze stad voor de komende 2 maanden ons thuis is. Gister kennis gemaakt met onze nieuwe Indonesische vrienden: Roy en zijn beste vriendinnen. We hebben het vermoeden dat ze een onderdeel zijn van de gayscene van Yogja. Ook denken we dat de scene samen komt op zaterdag op de bovenste verdieping van de batik markt. vandaag hebben we daar na het shoppen heel traditioneel soto gegeten op onze bloten voeten aan een te lage bijzet-tafel. op vrijdag en zaterdag wordt dit traditionele restaurantje omgetoverd tot een podium voor dragqueens. Een goed voorbeeld hoe traditioneel en modern samenkomt in deze stad.

Onze Roy zingt in een jazzband. Alle andere dagen van de week wilt hij samen met zijn hilarische vriendengroep ons de rest van Yogja laten zien. Te beginnen vanavond. We gaan met motors de bergen in waar we uitkijken over de skyline van Yogya. Maar natuurlijk pas nadat we een startsein hebben gegeven voor onze minor. Dit doen we in de vorm van een etentje met onze begeleiders en medestudenten bij de Super Sate.

Voor nu liggen we nog even te genieten van de zon en oosterse massages op het dakterras van ons hotel. Liefs!