zonsondergang, cocktails en een jetlag - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anouk Baalen - WaarBenJij.nu zonsondergang, cocktails en een jetlag - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anouk Baalen - WaarBenJij.nu

zonsondergang, cocktails en een jetlag

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 September 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Zojuist ontwaakt na een heerlijke eerste nacht in Indonesië. De jetlag moet er ik er nu wel uitgeslapen hebben, alhoewel Denise nog steeds op 1 oor ligt.

Denise is een medestudent die ook gekozen heeft voor de minor. Ze zit al 3 jaar bij mij in de klas. Een echte dordse meid met blonde krullen, lacht veel, rookt, houdt niet van stress en is net als ik een beetje chaotisch en vergeetachtig. Top combi zou ik zeggen! Daarnaast heeft ze oordoppen in dus werd ze niet wakker toen de hotel receptie om half 10 belde om te vragen of we echt niet wilde ontbijten.

Dat is typisch iets voor de mensen hier. Iedereen is zo lief, dienbaar en beleefd. Ik vraag me af hoe ik dit zal ervaren op mijn stage. Het meisje van de receptie fluistert alles in het Engels en moet vaak 3 keer vragen wat ze zegt. Ze liet ons de hotel kamer zien. Hier verblijven we 1 week. Het is er prachtig.

De reis is prima verlopen. Denise deed haar oordoppen in en heeft zo'n beetje 13 uur geslapen. Ik heb hard op gelachen om the Hangover 3 (nog steeds niet gezien na alle drukte in Turkije), 3 afleveringen gekeken van the Following en redelijk goed geworden in 'Bejeweld'. Ook de overstap ging prima. Al werden we in Jakarta wel ontzettend aangekeken, uitgelachen en gefotografeerd. Dit kan ook te maken hebben met onze trolley met voorwiel aandrijving. Deze stuurde niet en we moesten hem steeds met ze tweeën duwen bij een bocht.

Aangekomen in het hotel besloten we onze vermoeidheid zo lang mogelijk uit te rekken met wat cocktails in de skybar. Het wordt hier tussen 5 en 6 in één keer donker. Alsof iemand een lampje uit doet. Na 4 cocktails, 3 bakjes pinda's, een live band en een pakje sigareten hebben wij ook het lampje uit gedaan.

En nu? Op zoek naar ETEN! Over 5 uur wordt het alweer donker dus we moeten maar eens op pad. Ik ben benieuwd....


  • 23 September 2013 - 22:31

    Alice:

    Geweldig he zo!n sky bar, helemaal als er lekkere cocktails zijn... :-) Heerlijk genieten Anouk!! Dikke kus Alice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 7749

Voorgaande reizen:

18 September 2013 - 09 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: