Backpacker met te veel kleding - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Anouk Baalen - WaarBenJij.nu Backpacker met te veel kleding - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Anouk Baalen - WaarBenJij.nu

Backpacker met te veel kleding

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 December 2013 | Indonesië, Mataram

De laatste weken in jogja waren killing. Zo als altijd was alles weer uitgesteld tot het laatste moment waardoor we deze dagen van 's ochtends vroeg tot in de avond bezig waren met school en andere verplichtingen. Niks voor mij. Ik was dan ook meer dan blij tot onze laatste oud-hollandse spelletjes dag op tumbuh eindelijk voorbij was. Hierna hebben we nog een week de tijd genomen om uit te rusten en afscheid te nemen van al het moois en ons leven in Jogjakarta. Dit afscheid is maar voor een maand, wat ik heb besloten om voorlopig nog niet terug te gaan naar Nederland. Wat ik ga doen, waar ik heen ga en waarom kun je lezen in mijn blogs. Momenteel vraag ik me nog hetzelfde af.

Een nieuw tijdperk is begonnen. Het tijdperk van een te zware tas, elke nacht een ander bed, dagelijks doorbladeren van de lonely planet en een hoop mooie nieuwe ervaringen.

We zijn eerst naar Malang gereisd om daar kennissen te ontmoeten van Denise. Opa rob en zijn vrouw hadden al weken naar ons bezoek uitgekeken en we werden ontzettend goed ontvangen. Ons verblijf was een sinterklaas cadeautje in een gasebo op het dakterras van hotel Helios. De dagen met opa rob werden gevuld met lekkere etentjes, mooie verhalen en een hoop biertjes. Wat moet deze man een een heerlijk leven hebben.

Ook hebben we de grootste vulkaan van java, de bromo, bezocht. Ik wilde zeggen beklimmen maar de klim was niet meer dan een klein stukje hobbelen op een paard en een hoge trap waarna je in een immens grote krater kon kijken. Deze was ontstaan na een van zijn uitbarstingen. Dit was de eerste keer dat ik in een vulkaan keek. Een bizar idee om in de aarde te kunnen kijken. We reden uren door kleine hobbelige bergpaden met een tayota cruiser (Ik wil later ook zo'n auto). Vanuit de bergen had je een ontzettend mooi uitzicht op het bromo plateau en de omliggende bergen met een opkomende zon. Rondom het plateau lagen zandheuvels en een savanne. De bergen waren typische regenwouden met watervallen, wilde apen en koffieplantages.

Na de bromo zijn we met een veel te volle auto naar surabaya gereden, waar ons vliegtuig naar lombok ging. We dachten dat we aan zouden komen in mataram, wat ongeveer 15 minuten van onze verblijf ligt. Echter is het vliegveld van mataram al 2 jaar gesloten en kwamen we aan in praya, anderhalf uur van onze verblijf plek. In Sengigi werden we reunited met onze vriendinnetjes Saskia en Joyce in een luxe kamer met een kingsize bed. De afgelopen nacht heb ik daar bijna 12 uur in gelegen en dat had ik echt even nodig.

Gister hebben we door Lombok gecruisd op een gehuurde scooter. Voor Joyce en Saskia was dit een hele ervaring omdat Sas nog nooit scooter had gereden en Joyce na een ongeluk een scooter-angst had ontwikkeld. Ik had natuurlijk de kleinste en oudste motorbike die het aan de einde van de dag begaf met het geluid van 10 motorzagen. Na een uurtje rijden door bergen, dorpjes en de hoofdstad Mataram kwamen we aan bij de eerste tempel. Het plan was nog 2 tempels te bezoeken maar het was zo mooi weer dat we rechtsomkeert naar het strand zijn gegaan. Nog 2 kilometer verder hebben we genoten van een prachtige zonsondergang onder het genot van een biertje en nasi-goreng seafood. 2 heerlijke dagen in lombok.

Onze volgende bestemming zijn de kleine paradijsjes dichtbij lombok gili air, gili meno en gili terawanang. Een week vol duiken, snorkelen, zwemmen, zonnen, chillen en full moon party's. Vanuit daar zal ik mijn volgende jaloers-makende blog schrijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2013
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 7724

Voorgaande reizen:

18 September 2013 - 09 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: